Saturday 12 January 2013

tolong ubah sikap

salam semua....
pagi2 ni mak nak berleter jap
hahahahhah
bukan apa....
sebab gerammmmm
sangat...sangat....sangat

actually cmni citernya
last week...
me ada call satu jabatan kerajaan ni
nak tanya
pasal byrn kemajuan rumah
coz pemaju nak serah kunci on 12hb ni
tapi me dimaklumkan
payment me xcomplete lagi
so me xkan dapat kunci on that day

so apa lagi...mr ar pun kalutla
srh me tepon tanya
i kan suka keja2 p.a xbertauliah ni
huhuhuhuhuhu
so isnin ptg smbl dok buat keja tu
me tepon la
bygkan since kul 2 sampai kul 4
satu call pun xberjawab
dari general line
ke operator
ke nombor2 setiap staf di unit tu
me pun xtry la lagi ketua unit dia
xmau kacaula kan
even me as ketua unit pun
org tepon jerk
even nak tanya benda2 remeh pun

lastly
bila dah xdapat sgt
me try nombor ketua unit dia
sama jugakkkkkkk
memang bengkerkkkkk

finally
dalam 4 lebih
dapat ckp dgn incharge person
tu pun slps call org bwh dia
dia ckp boss dia ada
then me tanya la
kenapa dia xjawab call
dia kata sibuk bos dia tu
tapi dia ada kat tempat
hat tolong jwb tu pun
coverla sikit
kan dah kantoi bos u tu

so dia kata la
baucer before this prob
tapi diaorg akan buat gantian
so maybe dlm minggu ni blh settle
ok selesaiiii....

tapi on khamis
mr ar kalut srh tepon lagikkkk
pemaju ckp xdapat cek lagi
tepon pejabat tu
coz bsk diaorg ada meeting kt sna
kot cek ada, boleh collect

sama jgk
aku dgn hari khamis kalut nak closing
dgn masalah mcm2 kat opis ni
dgn tepon mcm2 yg datang
boleh plak diaorg xagkat teponnnn?????
dari 2.30 smpai 4.30 aku tepon
dekat 12 nombor aku try
satu pun xberangkat
mau aku xhangin satu badan?
aku pun banyak keja nak dibuat
bukan keja tunggu diaorg agkt tepon saja
mmg aku bengang tahap gaban
operator kalau agkt
mesin tu dok pok pek pok pek
panjang gila membebelnya
hbskan krdt aku jerk
tapi lastly xdisambungkan pun

my perception is.....
diaorg ni kena bom ke?
baucer juta2 ke sampai xboleh angkat tepon?
diaorg cuti semua satu unit ke hari ni?

finally...
aku antaq emel
dah tepon xreti nak agkt
sgt bengang ok....

aku xkisah sgt kalau payment rmh lambat
yang aku marah sgt...kenapa xangkat tepon
patutla org awam slalu kata
gov servant mmg camtu
kerana sikap segelintir org camni
imej semua penjawat awam tercalar
ni aku yg penjawat awam sendiri
bengang camni
kalau org awam yg kena?
camna?
kat opis aku ni..
slalu je diingatkan...
jawab tepon jgn lebih dr 10 saat
bila tepon tu bunyik
kalau org tu xde kat tempat
tolong angkat

aku pun heran
agaknya kat jabatan tu
bos diaorg xbising kot
pasal tepon????
tapi aku rasa pkpa tu
semua jabatan kerajaan pakai kot
masa aku kat pendaftaran dulu
layanan panggilan talipon ni
siap jadik salah satu pertandingan lagik
so aku mmg xfaham
kenapa masih ada lagi sikap camni????

so.....kepada sesiapa yg berkenaan
tolongla ubah sikap
layanan telefon mmg penting
dalam memastikan
penyampaian perkhidmatan
kepada pelanggan
kalau nak kata kita sibuk
org yg tepon kita tu pun
sibuk jugak
kita kena faham masalah org sama

xkan la ko sibuk buat baucer juta2
bukan baucer manual
semua elektronik skrg ni
kami pun sbuk jgk
tapi idakla sampai xagkat tepon pelanggan
kejam sangat tu

ubah sikap
agar imej penjawat awam
tinggi di mata rakyat
kita kena stop mentaliti org awam
jabatan kerajaan pyh agkt tpon
kakitangan kerajaan kuaq minum/makan lama2
mmg skt telinga kalau dengaq
tp kdg2 nak nafikan pun xboleh
coz ia mmg BETULLLLL.....
huhuhuhuhu


No comments:

Post a Comment