Wednesday 15 January 2014

selamat hari lahir sayang mama!

alhamdulillah
sabtu lepas
11-01-2014
muhammad aqeem irfan
genap 2 tahun

moga adik jadi anak yg soleh
berjaya dunia akhirat
mama doakan adki panjang umur
murah rezki
sihat selalu

sekejap je masa berlalu
rasa macam baru je bersalinkan aqeem
terlalu byk dugaan dan cabaran
untuk melahirkan aqeem ke dunia

bertapa sebulan di hsb
kerana placenta previa
genap sebulan
ditolak ke ot
untuk bersalin
lepas bersalin
masuk icu & cmr plak
dah lps  semua tu
mama kena tahan kat wad 2 minggu lagi plak
sebab nak msk antibiotik
darah ada jgkitan kuman
mmg skt gila masa msk ubat tu
sehari 4x....huhuhuhu
sampai siap kena pasang long line bagai
Allah saja yang tahu
betapa sakitnya masa tu

aqeem kluar wad
masa umur 9 hari
so tok nab dgn wan jaga
ptg ni aqeem kuar wad
malam ni abah dah kena balik keja
so selang sehari
tok nab dgn wan
bwk aqeem utk breastfeed
siap tok nab dgn wheelchair lagi
coz sakit lutut nak jalan dr lobi ke wad

genap 48 hari mama dlm wad
mama dah boleh balik...alhamdulillah
siap minta doc
masukkan ubat yg malam tu
awal sikit
so blh blk mlm tu jgk
xboleh nak tunggu besok dah
gilosss
 sebulan lebih kot xtgk rmh
mau aku xsabaq nak balik...huhuhuhu

so tepat 12.00 tgh malam
aku discharge....giler x????
hahahahhaha
mama dgn abah sambut aku kat rmh
dgn pelukan dan linangan air mata
lega rasanya dapat balik rumah
tgk anak2 depan mata

so lega dapat pantang di rumah
tapi dlm tempoh 2 minggu pertama
aku slalu demam kat rmh
smpai one day
tangan aku jd ketaq2
mcm parkinson gitu
smpai dok fkr
nak strok ka aku ni???
so pg klinik...doc bg kalsium
alhamdulillah makin ok

pantang anak ke 3 ni
mmg amat mencabar
coz rasa skt czer di perut tu lain mcm
xmacam yg 2 org dulu
masa adam even aku lasak ke sana ke mari pun
xla skt sgt macam yang ni

berat pun turun almost 30 kg
mmg bestla kan kurus
tapi yg xbest
adalah terlalu kurus
muka cengkung macam org sakit plak
pakai jeans siap londeh
sedih gilerrrr
siap pinjam tali pinggang misc mr ar
nak pakai sluaq jeans
sementara aku nak beli tali pinggang
almaklumla...sebelum ni pinggang pun xde
nak beli tali pinggang hapa?hehehee

lepas pantang...alhamdulillah
aku makin sihat
tapi cabaran yang lain
ialah aqeem irfan
budak yang super duper merap
pening kepala jugak oooo
tambah bila abah depa keja
sakit kepala
dgn org xmau
asyk nak melekat dgn mak dia jer
itu mmg betul2 mencabar aku
coz aiman dulu xmacam tu
yg ni sampai msk toilet pun kena usung
huhuhuhuhu 
mmg mama stress gila ok
sampai satu tahap.....serik nak beranak lagik....

yang ni mmg betul2 anak mama
mengekor je mana mama dia pegi
mata tu sentiasa crk mama

budak yang kuat makan
tapi kurus keding
xbulat mcm abangnya
sangat suka pada binatang
kalau nak tidoq
mcm2 toys binatang diangkutnya
penuh satu katil
pagi besok bangun
bwk turun plak

bulu mata lentik
kalah che ta
tu daya penarik dia la

apa pun adik
mama sayang adik ketat2
mama doakan adik
berjaya dunia akhirat
jadi anak yang soleh
moga jadi saham buat mama dan abah
di akhirat nanti
insyaallah

jangan nakal2 k
happy 2nd birthday anak mama...muhammad aqeem irfan!










 

No comments:

Post a Comment