Wednesday 27 May 2015

hari terakhir

maafkan tajuk entry
today will be sad day for me
kenapa???
sebab hari ni last day di opis 
next week dah mula keja di temapt baru

sayangnya nak tglkan kawan2
yang dah lama bersama
susah senang
suka duka bersama
me di sini since mac 2011
dan hari ni
selepas hampir 4 tahun
me terpaksa meninggalkannya
huuuuuaaaaa

benarlah kata orang
bukan senang nak senang
semuanya memerlukan pengorbanan
me korbankan segalanya
demi masa depan
sangat berharap
agar pengorbanan ini berbaloi
bukan wang ringgit yang dikejar
coz kenaikan pangkat ini
bukan menjanjikan 
pulangan duit yang melimpah ruah
tambahan kos lagi ada
dengan sewa rumah yg mahal
kos berulang setiap minggu ke alor star
tapi demi anak2
mama korbankan semua tu


semakin nak pergi ni
macam2 dugaan yang berlaku
konflik yang meruntun jiwa
sgt2 sedih
sgt2 stress
sgt berharap
agar diri ini
mampu untuk handle stress ni
xtahu nak luahkan kat siapa
xtahu nak menangis kat siapa
rasa macam tgl seorang diri
menghadapi saat2 sukar ini

kenapa kita kena hadapi
org2 yg suka mementingkan diri sendiri
tak fikir perasaan orang lain
letih sebenarnya
nak memuaskan hati semua pihak
yang hanya cakap diaorg ja betul

ya Allah
bagila kekuatan buat hamba Mu ini
dalam menghadapi semua dugaan ini
kuatkan semangat ku
aku takut aku xmampu nak menghadapinya
bantulah aku ya Allah
tolonglah aku ya Allah
berika yang terbaik untuk aku
permudahkan segalanya untuk aku
hanya pada Mu tempat aku memohon
tempat aku mengadu

lindungi anak2 ku
peliharalah mereka
hanya pada Mu aku berharap
amin ya rabbalalamin

No comments:

Post a Comment