Friday 3 August 2012

aku masih bertuah

sekejap je dah malam
habis dah satu hari cuti
tinggal besok je nak lepaskan lelah
cuti dua hari xrasa apa
xhilang penat
xsempat nak luang masa dgn anak2
sekejap je masa berlalu

hari ni aqeem buat perangai
merengek2 jerk kejanya
jenuh dok ulit
baru nak tdo
bila tdo....sekejap jer
bgn semula....huhuhuhu

bulan posa ni dia pun bgn sahur sama
kelam kabut la me bsahur sambil riba dia
abg long plak td buat perangai dia
nak main mercun tgedik2
bila kita xbagi...mula la buat perangai dia tu
geram betul

kadang2 rasa nak menitik airmata
melayan kerenah anak2
sedih sgt rasa
xmampu bg yg terbaik
xmampu buat yg terbaik

kdg2 me cuba nak lyn aiman makan
mandikan dia
tp skrg dah xsempat
kalau adik xtdo
mmg kena ngadap muka dia je la
kalau semua org sibuk
aiman mandi sndri la

mmg dia dah besar
tp kdg2 me rasa dia perlukan me jgk
so bila tok nab blh jga adik
or adik tdo
me cuba utk mandikan dia
sabunkan dia
coz tu je masa yg ada
utk spend dgn dia

tapi kalau adik xblh nak tgl
aiman kena buat sendirila
kesian dia
macam terabai pun ada
huhuhuhuhuhu

kdg2 bila dia xdgr ckp
lagi sedih...kenapala anak aku jd cmni?
letih rasa.....
mujur ada family yg membantu
tapi xkan semua aku nak serah kat org????
so selagi aku blh handle
aku akan handle sendiri
coz org len pun ada keja sndri
larat dok ngadap muka ank2 den je kan

bila anak dah dua ni
rasa cabaran nak membesarkan diaorg tu
makin besar
aku xboleh bayang kalau adam masih hidup
dgn masalah kesihatannya
camna la aku nak handle dia ngan aiman n aqeem
sorang diri...
mesti lagi kelam kabut

Tuhan tu Maha Adil
dia xmau aku dok merungut ssh pyh aku
jaga anak2 dgn keadaan camni
so Dia jemput Adam
supaya aku xberlaku tidak adil kat dia
dgn keadaan kesihatan dia camtu

apa pun....hdp perlu diteruskan
dgn anak2 yg semakin membesar
dgn macam2 perangai
moga Allah terus bg aku semangat
kekuatan untuk jaga diaorg

biar apa pun
aku masih bertuah bila baca blog MAWAR NAFASTARI
 http://mawarnafastari.blogspot.com/

kisah sorang wanita
yg terlalu merindui sang suami
yg telah meninggalkannya
akibat kemalangan
dgn dua anak yg masih kecil

dia terlalu terasa kehilangan pd mulanya
kerana sblum ni dia terlalu byk bergantung pada suami
xpandai bwk keta + xdak lesen
samala mcm aku yg ada lesen, tp xberani bwk
heehhehehehe

tapi alhamdulillah....skrg dia dah bangkit
bangkit dari kesedihan itu
dgn semangat utk membesarkan anak2
dan dia dah pandai bwk keta :)

bila baca blog dia
aku rasa aku masih bertuah
even aku besarkan anak2 sorang diri
tapi aku masih ada mr AR
aku harap aku kuat dan setabah dia

insyaallah...
aku harap aku pun kuat camtu
hadapi kerenah anak2 dgn sabar
mereka anugerah terindah buat mama
alhamdulillah me rasa me sentiasa cuba yg terbaik
supaya anak2 xrasa diaorg xde family yg complete
coz jarang jumpak bapaknya
tp me akan pastikan ksh syg me ni
cukup lengkap sbgai ksh syg sorang ibu dan ayah
insyaallah....one day
mama akan berani bwk keta
masa tu....i'm totally independent
mmg semua kena buat sndri
skrg pun cmtu jgk
cuma nak ke mana2 kena pakai driver
hehehhehe

even dulu mr AR selalu kata me x independent
but me rasa
i'm independent enough
cuma me xberani bwk keta ja
yg lain....me buat sendiri
insyaallah.....
apa pun
AKU MASIH BERTUAH
KERANA MASIH MEMILIKI
AIMAN IRFAN & AQEEM IRFAN

MAMA LUV U BOTH!MUUUUAAHHHHHH






 

 
 

No comments:

Post a Comment