Tuesday 28 August 2012

raya part 2

ok....now smbg lg citer raya k
hari ke2 kat rmh PIL.....dok rmh jerkkkk
lepak2 jerk kt rmh
mr AR mmg cmtu.....bila semua org p bjln ka
shopping ka....kmi semua melangut kat rmh
bila semua org ada kat rh
bru dia sbuk nak ajak kami p jalan
xpun bila semua org p jln
tgal kmi ja kat rmh
bru dia kalut ajak p jalan
anak tdoq pun dikejutnya
geram betol den tau.....

so hari jumaat tu...pak mentua me sbuk
siapkan lomang...nak bakar besoknya
kalau xsilap...dekat 33 batang jgk dibakarnya
byk gilerrrrrr
mmgla byk....30 batang je nak bg org
ko bayangkan??????
coz kat sini amalan dia...msk2 byk2
then anta pi rmh jiran2
so ptg jumaat tu pakat siapkan bhn2 nak msk bsokla
sronok kt rmh ni
ramai yg buat keja
yela....laki den tu kan ramai adik beradik pompuan
mau kat rmh aku.....aku ngan mak aku jela
pnt badan..penat mulut membebel kat adik2 bertuah aku tu
yg lastly aku jgk kena buat benda tu....gerammmmmm betul

hari sabtu.....mr AR sibuk ajk kuar
nak crk songkok aiman ngan stokin aqeem
kan aku dah ckp...org smua sbuk kat dapur
dia ajak aku kuar
so pg tu kuar jap ke kulai
dapatla carik songkok aiman
legging untuk aqeem apa bagai
thari dah balik
ingt ptg tu blhla tlg kat dapur
skali si kecik bambam tu melekat jerkkk
xnak lepas2 mak dia
dkt ptg jgk baru aku msk dapur
n kebanyakkannya dah siapla
heheheh....menantu hantu...cmtula

macam2 ada......lemang ada
serunding kelapa ada,rendang daging ada
msk lemak cili api ada,ayam msk merah pun ada
kakak2 ipar n adik ipar aku sbuk packing anta kt org kampung
meriah gilerrrr

so....di pagi raya
selepas sembahyang raya
jalan2 rmh sedara mr AR yg terdekat
pastu blk rmh....melantak
mandi....tdoq xingat dunia
asyk ulang makan jer
apa taknya.....pak mentua aku msk nasi jagung
lyn dengan aym masak merah
sedap gilerrrrr.....terliur plak aku smbil menaip ni
hehehheheheh
raya tahun depan la plak oiiiii

malam tu berjalan lg
coz raya ke3 nak blk aloq staq dah kan
so tawaf siap2 mana yg ada
raya kedua....pg amik mak mentua aku cuci darah kat kulai
terus ke skudai rmh makcik mr AR
dapat jugak aku merasa laksa johor kat sini
best gilerrrrrr
kalau bab makan....semua jd gilerrrr
hahahahah....cmna nk kurus tu????
xpe...hari raya la...
setahun sekalik..alasannnnn...hehhehe

dari situ gerak ke pontian...then blk kg mak mentua aku kat muar
gilerr ahhhh....dr pontian kul 3.30...smpai muar kul 7 jgk
jem nak mampos
mcm2 parit dah aku jumpak
xsmpai2 jgk
kira smpai jerk kampung...trs mandi...
salin baju...coz dah penat sgt mlyn jem

tp mlm tu penat2 pun
kuar lg crk mee bandung
dgn hujan kilat bagai
dgn anak2 demam apa
usung jgk
gigih betul mak bapak korang kan
pg port biasa...frust plk
dia xbukak lg
last2 try crk kot bndar muar tu
jumpak satu kedai
and dia punya mee bandung mmg best
teringat2 smpai skrg...mmg maveles la

so next day...kul 8 lbh dah gerak blk alor star
coz nak sngah putrajaya
ziarah pusara adam irfan
smpai as dkt kul 6 jgk
coz byk berenti
melayan si aiman yg demam dan asyk muntah2
tu jerk citer raya tahun ni
sila lyn gambar2 yg ada k
selamat hari raya
maaf zahir batin



No comments:

Post a Comment