Friday 3 August 2012

saya pandai masak

salam jumaat semua
pakat dok buat apa????
dok lepak2 atas katil
or tgh bergelut di dapur
dok siapkan makanan utk berbuka nant

sempena bulan puasa ni
hari2 kalau tgk kot fb ka
blog ka...
asyk gambaq makanan jer
meleleh ayaq liuq tgk
hehehhehe
semua post pasai makanan jerk

utk org mcm me...
tgk je la
kot tingin...order je kat my mum
hahahhahah
mesti korang kata over kan
blhla ko dgn mak
hahahahhahah

aku mmg xpandai masak
dan jgk malas...hahahahh
yeke?......xpandai masak tu yes
tp mls msk tu....tak kot

kalau malas....mau kebuluq laki ngan ank2 aku
masa kami kat putrajaya dulu
coz masa tu mak aku xdak
hehhehehehhe

bila aku kena transfer ke putrajaya
barula aku mula guna skill memasak aku
yg aku peram selama ni
coz sebelum ni aku dok ngan mak aku
so selalunya dia yg masak
so aku rasa.....setakat yg simple2 tu
lps la utk aku masak
takat nak jamu laki ngan anak2 den
lopeh la
tapi kalau nak jamu org ka
wat kenduri ka....malu kot
nak bg mak mentua makan pun maluuuu
heheheheheh

laki aku plak jns xsuka mkn pelik2
lagila skill masak aku xberkembang
balik2....aym msk kcp....
sambal bilis.....
sambal teluq....tu camna aku nak pndai masak?
alasannnn....hehehheh

lagi satu.....laki aku suka komen mcm2
bila aku msk....
tu xkena....ni xkena
xsama mcm mak dia masak la
itula....ini la...
kdg2 tu kita msk penat2.....dia xmkn pun
sakit hati.....
so terus demotivate aku utk masak
alasan lagik....
kuikuikuikui

tapi rasanya idakla teruk sgt aku ni
blhla msk jgk yg simple2 tu
yg penting......aku pnya sambal bilis+cucuq teluq
mmg feveret laki aku
even aku tau idak le sedap mcm mak dia msk

baru ni dia request msk lemak kubis
utk berbuka
risau aku nk msk
takut xmenepati dia punya requirement
dia kan cerewet.....hahahhaha (jgn mrh mr AR)
tapi alhamdulillah....
licin syr kobis tu dikerjakannya
xtaula sdp sguh ka
or dia saja nak amik ati aku
tp aku dah ready dah tadah telinga
nak dgr apa komen dia
alhamdulillah ada komen

so now.....
dah balik a'staq
dok ngan mak aku
terus skill masak tu hlg
alasan lagikkkk....hahahaha
bkn apa.....aku percaya
korang pun mesti suka masakan mak kan
mak masak sardin pun sodap
even dia campak benda yg sama mcm kta cmpak jgk
maybe the taste of love tu yg bg sdp kot
so aku mmg selalu merap mak aku
bila nak mkn apa2
bg aku....selagi mak aku msh ada
aku xmau lepaskan peluang
rasa air tangan dia
nant bsok2 dia dah xdak
mana aku nak crk masakan mak aku lg?????
mak aku mmg pandai masak
mak mentua aku pun pandai masak
pak mentua aku pun sama
aku jerk xpandai masak

tapi insyaallah
even aku xpost gambaq makanan yg aku buat
ebven aku xcrta psai apa yg aku masak
masakan aku akan jd idola anak2 aku jgk nant
mcm mana aku idol masakan mak aku
hehhehehehhe

 
 

No comments:

Post a Comment